….“ha jó vagy a szakmádban, minden ajtó nyitva áll”  – tényleg így lenne?

Több ezer interjú és felmérés során arra jutottak, hogy a több olyan pozíció van, ahol a magasszintű szakmai hozzáértés még közel sem tesz valakit jó munkavállalóvá.

A beszámolók alapján a sikeres teljesítéshez az úgynevezett “soft skill”-ek néha még fontosabbak is, mint pusztán a száraz szakmai hozzáértés.

Átverték a diákokat? Mégsem a tudás a legfontosabb?

Szó sincs róla, a megfelelő kompetenciák természetesen még mindig az alapját képzik a kiváló munkavégzésnek. De manapság, amikor az automatizálás, a csoportmunkához való alkalmazkodás, a versenyhelyzet, a vevőközpontú szolgáltatások a virágkorukat élik, más képességgel is kell rendelkeznünk.

Mi a maradék 77%?

A 23%-os szakmai tudás mellett az alábbiakra van szükség egy vállalkozás dolgozói számára:

  • tanulásra való hajlandóság: amikor minden nap új szoftverek, eljárások, törvények, konkurensek és piaci trendek jelennek meg, akkor ezt talán nem kell megmagyarázni

  • empátia: hiszen hiába mestere valaki a szakmájának, ha nem tud megfelelően csapattagként funkcionálni, ehhez pedig fontos, hogy a kollégáink, partnereink és ügyfeleink szempontjait is értsük

  • kommunikációs képesség: ma egy kommunikációközpontú világban élünk, ha valaki képtelen magát jól kifejezni (akár több nyelven is), akkor nem sok babér fog neki teremni

  • nyitott, befogadó attitűd

  • jól kijönni másokkal: ez nem csak neki fontos, hanem az egész légkört el tudja rontani, ha egy olyan szakember dolgozik egy irodában, aki pusztán a jelenlétével elrontja a hangulatot; ez nem csak a hangulat miatt fontos, hanem a többiek teljesítménye is visszaesik

Hogyan deríthetjük ki, hogy ez megvan?

Sajnos sokan pórul jártak amikor egy olyan kollégát vettek fel, akinek rémes a személyisége. A legijesztőbb, hogy ez az interjún ki sem derül, hanem általában munkakezdés utáni 3-4. hét körül mutatkoznak a jelei (általában addigra érzik magukat “otthon” a munkavállalók az új munkahelyükön, ilyenkor mutatnak többet magukból).

Manapság egy cég nem engedheti meg magának azt, hogy zsákbamacskát játsszon az új belépőkkel, ezért fontos az új belépőket már a kiválasztás során tesztelni.

Ez egy külön szakma, ezért ahol nincsen pszichológiai hozzáértéssel bíró HR-szakértő, ha nem végeztetünk el megfelelő szituációs teszteket a kiválasztás szakaszában, akkor azok a cégek csak a vak szerencsében bízhatnak.

Szeretnéd elkerülni a kockázatot? Szeretnéd, hogy a felvett kolléga minden szinten tökéletes legyen?

Mi ebben segítünk!

ÉRDEKEL!