Az értékesítő keresés cégeknek egy hatalmas kihívás, különösen, ha műszaki vagy ipari termékekről van szó. Bár sokan jelentkeznek értékesítői pozícióra, nem mindenki rendelkezik a megfelelő iparági tapasztalattal és szakértelemmel, amit egy ilyen pozíció megkíván. Az értékesítés nem csupán a „jó beszélők” dolga – a sikeres értékesítő valódi tudással rendelkezik a termékről, az iparágról, és ismeri a vásárlók igényeit.
De hogyan találhatjuk meg a megfelelő jelöltet, aki nemcsak beszél, hanem valóban érti, mit ad el?
1. Miért nehéz jó értékesítőt találni?
Sok vállalat találkozik azzal a problémával, hogy olyan pályamódosítók jelentkeznek, akik sem az iparágat, sem a terméket nem ismerik. Mivel az értékesítés egy rendkívül dinamikus terület, az ilyen jelöltek nem képesek gyorsan alkalmazkodni, és a tanulási folyamat hosszú hónapokat vesz igénybe, ami a teljesítményben is tükröződik.
Miért fordul ez elő?
A sales pozíciók iránti kereslet magas, de sok esetben a jelöltek nem rendelkeznek a szükséges iparági tapasztalattal. Az értékesítési érzék és a termék ismerete alapvető a sikeres eladáshoz, főleg műszaki vagy ipari termékek esetén.
2. Miért előnyös, ha az értékesítő már ismeri az iparágat?
Az iparági tapasztalat kulcsfontosságú, ha valódi értékesítési sikereket szeretnénk elérni. Az olyan értékesítők, akik már dolgoztak a műszaki vagy ipari szektorban, tisztában vannak a vásárlók gondolkodásával és igényeivel. Ők nemcsak a terméket, hanem az egész iparági környezetet is értik, ami lehetővé teszi számukra, hogy hitelesebbek legyenek a potenciális vásárlókkal szemben.
Miért nehéz ilyen értékesítőt találni?
A legjobb értékesítők nemcsak „jól tudnak beszélni”, hanem tényleg értenek a termékhez. A műszaki vagy ipari értékesítőknek komoly tudással kell rendelkezniük a termékről, hogy sikeresen tudják eladni azt.
3. A rossz értékesítői kiválasztás következményei
A hibás döntés súlyos következményekkel járhat. Egy olyan értékesítő, aki nem ismeri a terméket és az iparágat, nemcsak időt, hanem pénzt is pazarolhat a betanítás során. Az értékesítő nem fogja elérni a kívánt teljesítményt, és az elmaradó üzletek miatt a cég jelentős bevételtől eshet el. Az értékesítésben nincs idő a kísérletezésre – minden döntésnek gyorsan meg kell hozni a kívánt eredményeket.
Miért fontos a megfelelő kiválasztás?
A megfelelő értékesítőt nemcsak a „jó beszéd” alapján választjuk ki, hanem figyelembe kell venni, hogy rendelkezik-e szakértelemmel és iparági tapasztalattal, ami lehetővé teszi számára, hogy sikeresen üzletet kössön.
4. Hogyan találj olyan értékesítőt, aki tényleg üzletet hoz?
Ne hagyd, hogy a rossz döntés kockázatot jelentsen a vállalkozásod számára. Mi olyan értékesítőket keresünk a cégeknek, akik nemcsak beszélnek, hanem valódi szakértelemmel rendelkeznek. Olyanokat, akik már mozognak az iparágban, és pontosan értik a vásárlók igényeit. A helyes sales toborzás biztosítja, hogy a következő értékesítőd tényleg üzletet hoz, nemcsak kérdéseket.
A legjobb értékesítők nemcsak abban különböznek, hogy jól beszélnek, hanem abban is, hogy mély ismeretekkel rendelkeznek a termékről, és képesek megérteni a vásárlók szükségleteit. Az tapasztalatuk lehetővé teszi számukra, hogy pontos ajánlatot tegyenek, ami a vásárlók számára vonzó és megfelelő.
iJob Sales Tempo – Értékesítő keresés cégeknek
Szükséged lenne új értékesítő kollégákra, de nincs időd végigbogarászni 100 jelentkezést?
Az iJob Sales Tempo egy célzottan értékesítőkre fejlesztett gyorsított kiválasztási rendszer, időhatékony megoldás – kockázatmentesen, ahol a jelentkezők egy 8 kérdésből álló kérdőíven keresztül előszűrésen esnek át.
Ez alapján pedig te döntöd el, kiket szeretnél megismerni.
Érdekel? Töltsd ki alábbi adatlapot és kollégáink hamarosan felkeresnek!