Miért nem válaszolnak az állásjelentkezőknek?

Kevés idegesítőbb dolog van annál, mint amikor nem válaszolnak nekünk, ha jelentkezünk egy állásra.

Elolvassuk a hirdetést, leporoljuk a CV-t, módosítjuk a kísérőlevelet, az email-ben pár sort is írunk nekik, mégsem válaszolnak.

Miért nem válaszolnak?

állás

Azt olvassuk mindenhol, hogy nem elég a munkaerő, lasszóval kell fogni a jelentkezőket és erős kompromisszumot kell kötnie a cégeknek. Szóval elméletileg örülniük kéne, hogy jelentkezünk. Teljesen igaz és jogos a felháborodás.

Sajnos sok esetben azonban éppen a munkaerőhiány miatt nem jut idő/energia/figyelem a válaszra. Kevés KKV engedheti meg magának, hogy egy különálló HR-es kollégát foglalkoztasson, aki aztán levelező rendszert épít, hogy ott tömbösítve kezelje a jelentkezőket.

Hogyan zajlik egy álláshirdetés a cégek szempontjából?

Amikor felmerül egy pozíció betöltésének szükségessége, akkor már rendszerint “ég a ház”. Persze egy munkáltató sem unalomból vesz fel új embert, mert jelentős megterheléssel jár számukra (és a munkaerőhiány miatt egyébként is nehéz helyzetben vannak).

Általában az egyik kolléga megkapja feladatnak, hogy írjon álláshirdetést és “intézze el”. Tehát írja meg, publikálja több felületen és várjon.

Amint jönnek a jelentkezők, akkor rendszerint először is csoportokba rendezik őket a CV-k alapján (ezért fontos egy jó CV, hiszen ez az első és egyetlen lehetőség a kapcsolatfelvételre).

Általában 3 csoportot különböztetnek meg: ígéretes, elképzelhető, rossz jelentkező.

Az ígéretes jelentkezőkbe azok tartoznak, akik pontról pontra teljesítik a követeményeket (tapasztalat, iskola, bérigény). Az elképzelhető kategóriába azok, akik, ha nem is mindent teljesítenek, de még nem elvetendőek. A rossz jelentkezők pedig azok, akik teljesen más munkára lennének alkalmasak.

Egy megtörtént eset:

senior java programozó álláshirdetésre jelentkezett egy tapasztalt árufuvarozó. Mivel annyira valószínűtlen volt a szituáció, ezért a cégnél elkezdtek magyarázatokat gyártani (véletlenül egy barátja CV-jét csatolta stb.).

Szóval felhívták (igen, visszahívták, de azért ez nem egy követendő taktika). A sofőr a lehető legtermészetesebben mondta, hogy “igen, ő küldte és még soha nem programozott, de úgy hallotta, hogy jók a fizetések, ezért megpróbálta”.

Ekkor elkezdődnek a telefonálások, interjúra hívások, tesztfeladatok. Először a legjobb jelentkezőkkel, majd fokozatosan a közepesnek tűnő jelentkezők felé.

Ha nincs meg, akkor indul újra a kampány…

Tehát, ha megértőek szeretnénk lenni, akkor fogadjuk el, hogy a cégnél sokat dolgoznak és egy olyan személy kapta meg, akinek temérdek más dolga is van (hiszen neki mielőbb eredményeket kell produkálnia). Illetve nem is biztos, hogy tudja, hogy hogyan kéne gyorsan, egyszerűen, automatizáltan küldeni egy elutasító levelet.

Az egész cég annyit is ér…

Természetesen jogos a felháborodásunk, hiszen mi energiát fektettünk bele, míg a cég látszólag semmit nem tesz, még gesztusként sem. Nehéz megállni, hogy ne legyen ellenérzésünk és ne érezzük személyes sértésnek ezt a nemtörődömséget. De próbáljunk inkább túllépni ezen az érzelmen és lássuk be, hogy nem sikerült.

Illetve gondolkodjunk el, hogy vajon miért nem sikerült.

  • Tényleg mi lehettünk a legalkalmasabbak?

  • Tényleg friss volt az álláshirdetés?

  • Tényleg meggyőző volt az önéletrajzunk, és a kísérőlevelünket is az adott pozícióra szabtuk?

Legyünk önkritikusak és teszteltessük le a CV-t valakivel. Ha 8-10 másodpercen belül nem derül ki egy jelentkező alkalmassága, akkor nem fogják tovább olvasni, mivel rengeteg jelentkezést meg kell vizsgálni. Ha nem derül ki egyből, hogy alkalmasak vagyunk, akkor rossz az önéletrajzunk – dolgozzunk még rajta.

De mi van, ha?

állás

Pontról-pontra megfelelünk az elvárásoknak és a CV-nk is remek? Ennek ellenére mégsem válaszoltak és mégsem hívtak fel minket?

Írjunk nekik egy új levelet, vagy hívjuk fel őket telefonon, hogy mi lehet az oka, hogy nem válaszoltak! Ha tényleg sok a jelentkező, vagy rutintalan a megbízott személy, akkor nagyon könnyen lehet, hogy pusztán átsiklott a jelentkezésünkön.

Ha még betöltetlen a pozíció, és megfelelünk az adott munkára, akkor viszont nagyon fogják értékelni, hogy ilyen lelkesek és alaposak vagyunk. Nem veszíthetünk semmit!

Egy pozíció feltöltése nem egyszerű, hiszen rengeteg apró feladattal jár, és ezek között vannak olyanok is, melyek mellőzhetők a cél teljesítése mellett is (a rossz jelentkezőkkel való foglalkozás). Ezzel azonban könnyen ronthatják a cégek az imázsukat (örömmel mennénk olyan éttermebe, amelyik arra sem méltatja a pincérnek jelentkezőket, hogy szóra sem méltatja őket?).

Ha szerinted is fontos, hogy egy jelentkező megkapja a szükséges tájékoztatást, vagy az, hogy a jelentkezőket ne 8 másodperc alatt ítéljék meg, akkor részesíts előnyben inkább egy profi HR céget!

Ők napi 8 órában a jelentkezőkkel foglalkoznak, tehát alaposan fel tudják mérni egy-egy jelentkező alkalmasságát, illetve megfelelő kommunikációs csatornákat használnak. Hiszen tudják, hogy ha valaki nem volt megfelelő az egyik pozícióra, akkor attól még tökéletes lehet egy másik állásra.

Szeretnéd megismerni, hogy egy profi HR cégnél hogyan működik  a kiválasztás rendszere?

Ha munkavállaló vagy, akkor böngéssz a hirdetéseink között, ha munkaadó vagy, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot, és megmutatjuk, hogy hogyan tudjuk megszerezni számotokra a lehető legalkalmasabb jelöltet – garanciával, sikerdíjért!

ÉRDEKELNEK A NYITOTT POZÍCIÓK!
ÉRDEKEL A KIVÁLASZTÁSI SZOLGÁLTATÁS!
2018-10-24T13:50:45+00:00

Aki keres, talál?   IGEN!

Te ránk találtál, mi pedig a Te következő alkalmazottadat találjuk meg!

Miért ne bíznád a munkaerő kiválasztását professzionális toborzókra?
_________________________________________

Kérd egyedi árajánlatod, és vedd le a terhed vállaidról.

A weboldal cookie-kat használ a szolgáltatások minőségének javítására. A weboldal további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát. További információ

A sütik kezelésére vonatkozó EU-s irányelvek előírják, hogy az adott honlap látogatóiról csak előzetes, megfelelő tájékoztatással társított, egyértelmű és önkéntes hozzájárulásukkal lehet adatokat gyűjteni. A süti egy olyan információ csomag, melyet az internet böngészése során a szerver hoz létre és egy ún. időpecsét alapján egy előre meghatározott ideig tárolódik a felhasználó gépén. Jellemzően olyan honlap látogatási információkat, mint a böngészési előzmények, érdeklődési kör, de tárolhat jelszavat és webshop esetében bevásárlókosár tartalmat egyaránt. A sütikben tárolt adatok alkalmasak a visszatérő vagy az oldalon már regisztrált látogató beazonosítására, így az általuk preferált információk és előzmények alapján támogatják azokat a weboldal szolgáltatásokat és funkciókat, melyek a látogatót leginkább érdekelhetik, így képesek a felhasználói élmény növelésére.

Bezár