Jelenleg munkanélküli vagy, de nem terveztél álláskeresőnek regisztrálni, mert úgysem kaphatsz támogatást? Tudok egy okot, amiért mégis megéri!

Ez nem más, mint a Budapest havi bérlet álláskeresőknek.

Mi is ez?

Amíg regisztrált álláskereső vagy valamelyik budapesti foglalkoztatási osztályon (régebbi nevén munkaügyi központ), addig havonta igényelhetsz ingyenes Budapest bérletet.

Hogy működik?

Az álláskeresői regisztráció után, az első alkalommal szükséges egy nyomtatvány kitöltése a bérlet igényléséhez. Ezt alá is kell írnod, ezért járj utána, hogy megfelel-e az online ügyintézés vagy csak személyesen tudod-e elintézni.
Ezután kiállítanak neked egy Hatósági bizonyítványt, amivel csak BKK jegypénztárban lehet bérletet kérni. A bizonyítvány érvényességi ideje 30 nap és egy bizonyítvánnyal egyszer vagy jogosult az ingyenes bérlet megvásárlására.
A bérletet azzal a kezdőnappal kapod meg, amikor a vásárlás történik. Szóval ha még érvényes egy hétig az előző bérleted, akkor ráérsz az utolsó napon megvenni a következőt.
Viszont a következő havi hatósági bizonyítványt érdemes kikérned egy héttel a bérlet lejárta előtt személyesen, telefonon vagy e-mailben a foglalkoztatási osztálytól, mert így biztosan megkapod, amikorra szükséged lesz rá.
A mostani vészhelyzet miatt, az elektronikusan kapott és kinyomtatott hatósági bizonyítványt is elfogadják a jegypénztárakban. Emellett a vásárlásnál be kell majd mutatnod a lakcímkártyádat és a személyi igazolványodat is.
Lakásbérlők, gyakran költözők figyelem:
 
Ügyeljetek rá, hogy a hatósági bizonyítványon az a budapesti lakcím szerepeljen, ami a lakcímkártyán is megtalálható!

És kész is vagy! 👍

Innentől már csak a bérlet mellett magadnál kell tartanod a hatósági bizonyítványt is, mert az ellenőrök kérhetik a jogosultság igazolását.
 
Sikeres álláskeresést kívánunk!