… és mit csinálnak helyettük a sikeres cégek?

Ha ma feladsz egy álláshirdetést, 100 jelentkezésből örülhetsz, ha  11 valóban releváns.
És abból is jó, ha egy tényleg passzol a pozícióhoz.
A maradék 89?
Automatikus jelentkezések, pályakezdők teljesen más szakterületről, vagy olyan jelöltek, akik csak „körülnéznek”, de valójában nem akarnak váltani.

A klasszikus álláshirdetések kora véget ért – egyszerűen azért, mert megváltozott a munkaerőpiac dinamikája.
A legjobb szakemberek nem keresnek aktívan állást.
Őket már megtalálták – és jól érzik magukat ott, ahol vannak.

Mi történt eközben?

Az elmúlt években a munkaerőpiac jelöltpiaccá vált.
Míg korábban a cégek válogattak a jelentkezők között, ma a jó jelöltek válogatnak a megkeresések között.
Ez alapjaiban forgatta fel a toborzási logikát.
A hirdetésre várás helyett aktív elérésre, személyes megszólításra és hiteles employer brandingre van szükség.

A számok nem hazudnak

Ezek a számok egy irányba mutatnak:
A klasszikus hirdetésalapú toborzás egyre kevésbé hatékony, mert a jó jelöltek nem a hirdetések között keresnek – ők már rég dolgoznak valahol, és csak a megfelelő megkeresésre reagálnak.

Mit csinálnak másként a sikeres cégek?

A legjobbak már nem várnak – megtalálják az embereiket.
Célzottan keresnek, kapcsolatot építenek, és nem csak pozíciót, hanem lehetőséget kínálnak.
Fejvadászpartnereik nem CV-ket küldenek, hanem illő embereket: olyanokat, akik nem keresnek állást, de nyitottak egy jobb ajánlatra.

Ez a különbség a „reméljük, hogy valaki jelentkezik” és a „tudjuk, kit akarunk” hozzáállás között.

Ha te is érzed, hogy a hirdetések már nem hozzák az eredményt…

…itt az ideje megnézni, mit csinálnak másként azok, akik valóban jó embereket találnak.
Foglalj egy rövid, ingyenes konzultációt, és megmutatom, hogyan lehet elérni azokat a jelölteket, akik nem keresnek állást – de nyitottak egy jobb lehetőségre.