….“ha jó vagy a szakmádban, minden ajtó nyitva áll” – tényleg így lenne?
Több ezer interjú és felmérés során arra jutottak, hogy a több olyan pozíció van, ahol a magasszintű szakmai hozzáértés még közel sem tesz valakit jó munkavállalóvá.
A beszámolók alapján a sikeres teljesítéshez az úgynevezett “soft skill”-ek néha még fontosabbak is, mint pusztán a száraz szakmai hozzáértés.
Átverték a diákokat? Mégsem a tudás a legfontosabb?
Szó sincs róla, a megfelelő kompetenciák természetesen még mindig az alapját képzik a kiváló munkavégzésnek. De manapság, amikor az automatizálás, a csoportmunkához való alkalmazkodás, a versenyhelyzet, a vevőközpontú szolgáltatások a virágkorukat élik, más képességgel is kell rendelkeznünk.
Mi a maradék 77%?
A 23%-os szakmai tudás mellett az alábbiakra van szükség egy vállalkozás dolgozói számára:
Hogyan deríthetjük ki, hogy ez megvan?
Sajnos sokan pórul jártak amikor egy olyan kollégát vettek fel, akinek rémes a személyisége. A legijesztőbb, hogy ez az interjún ki sem derül, hanem általában munkakezdés utáni 3-4. hét körül mutatkoznak a jelei (általában addigra érzik magukat “otthon” a munkavállalók az új munkahelyükön, ilyenkor mutatnak többet magukból).
Manapság egy cég nem engedheti meg magának azt, hogy zsákbamacskát játsszon az új belépőkkel, ezért fontos az új belépőket már a kiválasztás során tesztelni.
Ez egy külön szakma, ezért ahol nincsen pszichológiai hozzáértéssel bíró HR-szakértő, ha nem végeztetünk el megfelelő szituációs teszteket a kiválasztás szakaszában, akkor azok a cégek csak a vak szerencsében bízhatnak.