Az elmúlt időszakban egy megbízó cégünk HR vezetője tanácsadásunk keretében arra panaszkodott, sok mindennel próbálkoztak már álláshirdetésük népszerűsítése érdekében, sok pénz és idő ment el eredménytelenül. Kérdezte tőlem, hogy szerintem pontosan mi teszi vonzóvá manapság az álláshirdetéseket a munkavállalók szemében.

Erre a kérdésre azonban nem csak felületesen szerettem volna válaszolni. Megkértem a jelöltekkel napi szinten kapcsolatban álló, kiválasztással foglalkozó kollégáimat, hogy osszák meg erre irányuló tapasztalataikat Ügyfelünkkel. A rögtönzött eszmecsere során összegyűjtöttük a problémákat, majd ezután a megoldásokra mutató javaslatokat vettük végig.

Mit tehetsz a legjobb embereid megtartásáért?

A beszélgetés legfontosabb konklúziója az volt, hogy sok cég rengeteg erőforrást meg tudna spórolni, ha már csírájában elfojtanák a problémát. Az az fényt derítenének arra, mi a legfőbb oka a kilépéseknek. Így ahelyett, hogy új munkatársakat keresnek, meg tudják tartani a jó IT munkaerőt.

Kitértünk arra is, mit rontanak el a munkáltatók a hirdetések megírása során. Mai napig általános probléma, hogy már tizenéve a konkurencia hirdetéseit veszik a viszonyítás alapjául és ráígért bérekkel és juttatásokkal próbálják meg maradásra bírni a kollégákat. Ennek ellenére gyakori, hogy mégis távoznak a cégtől.

Vonzd be, tartsd meg és motiváld!

Tény, hogy az egyik legfontosabb tényező a fizetés, azonban ezen felül a fejlődési lehetőség, a megbecsülés, korrektség, rugalmasság, és a munka-magánélet egyensúly azok a dolgok, amelyek hosszú távon is maradásra bírhatják az IT szakembereket.

Érdemes lehet időnként leülni a kollégákkal és megbeszélni velük, milyen területeken szeretnének fejlődni, milyen feladatokat kerülnének inkább, így megelőzve hogy beleunjanak az általuk végzett munkába, amivel a teljesítmény visszaesése is kiküszöbölhető. Mindemellett azt is éreztetni kell dolgozóinkkal, hogy igenis számít a véleményük és értékes munkát végeznek, ezért ne féljünk kikérni véleményüket néhány szakmai kérdésben, akár a szervezet felépítésével kapcsolatban. Ez mindkét fél számára előnyös, hiszen így megtudhatjuk, mi az ami változtatásra, erősítésre szorul, a kollégákkal pedig éreztethetjük, hogy szavaiknak igenis van súlya a szervezetnél.

Billentyűzet felé tartott pozíció leírás

Mire figyeljünk oda egy álláshirdetés megírásánál?

A HR-es vezető érdeklődött, hogy mi a teendő abban az esetben ha már elkerülhetetlen az új munkaerő felvétele. Arról számolt be, hogy sok minden kipróbáltak már etéren mégsincs elég jelentkező, vagy ha igen, szakmailag nem megfelelő. Mire kell odafigyelni egy álláshirdetés megírása során?

Kiválasztással foglalkozó kollégáim meglátása szerint sok múlik azon, hogy milyen kitételek szerepelnek benne. Hogyan van megfogalmazva, különösen akkor, ha a cél az IT toborzás. Ezért kezdd azzal, hogy írj kiváló álláshirdetést! Ha túl kevés információ lesz benne, és sok üres sallang, akkor a jelentkezők végig sem fogják olvasni. Már a pozíció kiírása során is egyértelműen tükröznie kell a munkakör nevének, hogy mivel fog foglalkozni a jelentkező. Pl.: a “Senior Backend Java fejlesztő” sokkal egyértelműbb és pontosabb, mintha csak annyit írnánk “Java fejlesztő”. Érdemes még emellett végiggondolni, hogy napi szinten milyen teendőkkel foglalkozik majd az új munkatárs és ezeket beilleszteni álláshirdetésünk szövegébe. Így tudják a jelöltek majd, hogy mire számíthatnak egy átlagos munkanapon.

Laptop mellett kinyomtatott álláshirdetés

Összegezve

Summa summarum, cégenként, sőt pozíciónként eltérő lehet, hogy pontosan mitől marad vonzó a pozíció az IT munkaerő szemében, erre nincs bevált recept. Azonban egy dologban mindenki egyetértett: tapasztalt és senior kollégákat álláshirdetéssel aligha lehet találni. Kevés olyan szakember van, aki éppen nem dolgozik, vagy magától eszébe se jut, hogy váltana. Sok cégvezető csak hónapokkal később jön rá, hogy mennyire nehéz is jó IT szakembert találni a megfelelő kapcsolati háló és a munkaerőpiaci ismeretek hiányában. Főként speciális pozíciók esetében. Sokat tehetünk az ügy érdekében, ha valós képet kapunk szervezetünkben arról, pontosan milyen tényezők okozzák a munkahelyi fluktuációt és hatékony megoldásokkal kell küzdenünk ellene.

Toborzás során kellő figyelmet fordítsunk az álláshirdetések megírására. Kerüljük a felesleges szövegkitöltéseket, írjunk egyértelmű listát a munkahelyi feladatokról. Helyezzük előtérbe a bérek és juttatások mellett a reális elvárásokat, munkahelyi megbecsülést, szakmai fejlődési lehetőséget. Kommunikáljunk a jelöltekkel a jelentkezési folyamat állapotáról. Ne tűnjünk el, hogy a jelöltek szemében már egy biztonságos, stabil kép alakuljon ki rólunk.

Ha a Te cégedben is problémát jelent a megnövekedett fluktuáció, vagy elakadtál a toborzás terén, bízd ránk az IT munkaerő kiválasztás nehezét, hogy a lehető legjobb jelentkezőket hozzuk az adott követelményeknek megfelelően!

 

Még ma vedd fel velünk a kapcsolatot, és segítünk, hogy idejében találj jó IT munkaerőt!

 

Miért érdemes IT szakember kiválasztásnál az IJobot választani?

→Kifejezetten IT szakemberek fejvadászatára szakosodtunk, saját adatbázisból közvetítünk, profi IT-s és HR szakértőkkel dolgozunk együtt és tartjuk velük a kapcsolatot.

→Sok vezető tapasztalja, hogy hiába hangzanak jól a fejvadászok, toborzó cégek ígéretei mégsem kapják meg azt a szakembert, akit keresnek. Mi nem így dolgozunk!

→Tisztában vagyunk azzal, hogy, mennyire keresett lett ez a szakma, és azzal is hogy a piaci elvárások szinte naponta változnak.

→Arra törekszünk, hogy a megbízóinknak korrekt információkkal szolgáljunk, ha nem tudjuk teljesíteni az adott IT pozícióra a megfelelő szakembert, ezt is kommunikáljuk, nem tűnünk el szó nélkül.