Mik az IT Helpdesk toborzás nehézségei?

Üzletemberek várnak az állásinterjúra.

  • a HR-esek, az IT vezetők a legtöbbször annyira elfoglaltak, hogy arra már nem jut idejük, hogy saját maguk keressék meg a legjobb IT-s szakembert, IT Helpdesk munkatársat
  • mivel 2021-ben szinte naponta változik a piaci elvárás az IT szakemberekkel szemben, rohamos léptekkel fejlődik ez a terület, egyre nehezebb a megfelelő IT Helpdesk toborzása, olvasd el cikkünket az IT toborzásról!
  • amikor a fenti okok miatt munkaerő-kiválasztó, fejvadász, vagy IT toborzó céghez fordulnak, gyakran csalódnak. Van, hogy nem a megfelelő embert találják meg nekik. A másik eset, amikor megkötik a szerződést, aztán amikor küldeni kéne a jelentkezőket, már nem lehet elérni a fejvadász céget, nem veszik fel a telefont, végül senki nem küld jelentkezőket.

Mit jelent az IT helpdesk?

Helpdeskes Úr dolgozik.

A helpdesk a szerteágazó informatika területének egyik ága. Gyakorlatilag olyan telefonos ügyfélszolgálat, információ-adó segítségnyújtó munkakör, ahol a segítséget kérő ügyfeleket támogatja a helpdesk leginkább technikai kérdésekkel kapcsolatban. A vállalatok gyakran nyújtanak segítséget a helpdesk-en keresztül, legtöbbször egy díjmentesen hívható számon, vagy honlap, e-mail segítségével. Vannak olyan helpdesk szolgáltatások is, amik cégen belül nyújtanak technikai segítséget az ott dolgozóknak, ez sokszor az adott cég más országokban lévő irodáira is vonatkozik. 

Mi a feladata egy helpdesk-es munkatársnak?

A legfőbb feladata, hogy segítséget nyújtson az ügyfeleknek, úgy, hogy az ügyfél a saját informatikai eszközeit használja. Ha egy rendszer működésében valamilyen probléma adódik, a Helpdesk munkatárs fogja megoldani a helyzetet. A Helpdesk munkatárs használhat erre telefont, e-mail-t, vagy más rendelkezésére álló informatikai eszközöket is.

Mire figyel egy IT Helpdesk toborzó a kiválasztás során?

Egy jó helpdesk-esnek egyszerre kell érteni az ügyfélkezeléshez, tehát ügyfélbarát szemlélettel kell, hogy rendelkezzen, ezen kívül értenie kell az informatikához is. Ez cégenként, feladatonként nagyon eltérő lehet, ezt az határozza meg, hogy az adott cég az adott munkakörben milyen ügyfeleket, milyen eszközök, vagy szoftverek használatában segíti.

Ez egy kicsit ellentmondásosnak tűnik, de ehhez a munkakörhöz nem feltétlenül szükséges, hogy felsőfokú informatikai tudása legyen a leendő munkavállalónak, de mégis jó, ha valamilyen informatikai tanfolyamot már elvégzett. Az is jó, ha szereti az informatika világát, szívesen tanul meg új ismereteket. A nagyobb cégeknél, ahová keresnek IT Helpdesk munkatársat már sok anyag össze van gyűjtve, amit, ha megtanul a munkatárs, képes lesz ellátni a feladatát. 

Sok cég keres helpdesk munkatársat, tehát az IT Helpdesk toborzásnak ismernie kell a céget és adott munkakör lézer pontos elvárásait is, ahová munkatársat keres, tudnia kell, hogy milyen programokat kell használni, érteni, milyen idegen nyelvek ismerete szükséges, kell-e egyáltalán a felsőfokú angoltudás, vagy elég, ha felhasználói szinten ismeri az informatikai eszközök angol nyelvű részeit. 

Az IT Helpdesk toborzó kiterjedt kapcsolati hálókkal rendelkezik, ezért fel tudja mérni, hogy a keresett munkakörbe, az adott céghez melyek azok a legszükségesebb kompetenciák, amik feltétlenül szükségesek a munkakör betöltéséhez.  Figyelnie kell arra is, hogy az adott munkakörbe beilleszthető legyen a munkavállaló, rendelkezzen a szükséges tapasztalatokkal, tudással, képességekkel és képesítésekkel.

Milyen tulajdonságokat kell keresni az IT Helpdesk toborzás során a leendő munkatársban?

Helpdeskes Hölgyek a munkahelyükön.

Aki arra vállalkozik, hogy a Helpdesk területén helyezkedik el, nyitott, barátságos és ügyfélbarát szemléletmóddal kell, hogy rendelkezzen és pörgős személyiséggel. 

Az angol nyelv ismerete mindenképpen szükséges a pozíció betöltéséhez, van olyan cég, ahol ezen kívül még egy másik nyelv ismeretét is elvárják. Azonban, ahogy fentebb írtuk, léteznek olyan esetek, ahol nem elvárás a felsőfokú angol nyelvtudás, elegendő lehet egy alapfok vagy középfok ismerete. 

Miért érdemes IT Helpdesk toborzásnál az IJobot megbízni?

  • Kifejezetten IT szakemberek fejvadászatára szakosodtunk, profi IT-s és HR szakértőkkel dolgozunk együtt és tartjuk velük a kapcsolatot. 
  • Arra törekszünk, hogy a megbízóinknak korrekt információkkal szolgáljunk, ha nem tudjuk teljesíteni az adott IT pozícióra a megfelelő szakembert, ezt is kommunikáljuk, nem tűnünk el szó nélkül!
  • Sok vezető tapasztalja, hogy hiába hangzanak jól a fejvadászok, toborzó cégek ígéretei mégsem kapják meg azt a szakembert, akit keresnek. Mi nem így dolgozunk!
  • Tisztában vagyunk azzal, hogy, mennyire keresett lett ez a szakma, és azzal is hogy a piaci elvárások szinte naponta változnak

Ha Te is szeretnél egy jó csapatot létrehozni, akkor fordulj hozzánk bizalommal, mi segítünk Neked a legjobb munkaerőt megtalálni!