Amikor új munkaerőt keresünk általában rengeteg tényezővel tervezünk.
A legfontosabb eszünkbe jutó kérdések:
Azonban számtalan olyan egyéb kérdéskör is felmerül, amelyekre jellemzően nem fordítunk kellő figyelmet. Ami még rosszabb, hogy ezek képesek jelentősen befolyásolni munkaerőkeresési próbálkozásainkat, és akár cégünk eredményességét is.
Cégünk imázsa jelenti a benyomások és vélemények összességét. Egyaránt beletartozik, amit szeretnénk, hogy gondoljanak rólunk, és amit a környezetünk a cégünkkel kapcsolatban ténylegesen gondol, hall, lát, olvas, észlel. Ideális esetben a kettő egybeesik.
Vállalati imázs kialakítását támogatja a vállalati arculat. Az arculat valójában a cég arra irányuló stratégiáját és cselekvési tervét jelenti, hogy összehangolja a belső és külső minősítését, valamint hírnevének építését, fejlesztését.
Az arculat része a vállalatunk tudatos megnyilvánulásai, használt kifejezései. Cégünk arculata megjelenik az értékeinben, a kommunikációnkban, a vizuális elemekben, amiket használunk és a magatartásunkban is.
Sok esetben a jelöltek az álláshirdetésben találkoznak először vállalatunkkal. Ennek több oka lehet: nem kapcsolták össze a márkát a céggel, vagy ténylegesen most először hallanak rólunk.
Miért fontos a jól megszerkesztett álláshirdetés?
A potenciális munkavállalóinkkal az első érintkezés az álláshirdetés, kulcsfontosságú a pozitív benyomás, lényeges, hogy már ekkor szimpátiát tudjunk kialakítani velük.
Az álláshirdetéseknek rengeteg funkciójuk van:
Nem hanyagolható el az álláshirdetések jelentősége, látható mennyi információt képes hordozni rólunk. Az első háromban fejeződik ki vállalatunk imázsa és arculata.
Habár a munkavállaló a tudását és munkaerejét bocsátja a rendelkezésünkre, mégsem hanyagolható el az őszinte bizalom megteremtése. A bizalom viszont több pillérből áll, melyek jelentőségük a részletekben rejlenek. A jelöltekkel a bizalom akkor tud igazán kialakulni, ha azonosulni tud cégünk értékeivel, megjelenésével, magatartásával.
A későbbiekben ez a bizalom fogja jelenteni az alapját annak a többlet motivációnak, ami miatt eredményesebb lesz a munkavállalónk.
Amikor megfogalmazunk és közzéteszünk egy álláshirdetést talán nem is gondolunk bele milyen hatása és következménye lehet. Ezért kiemelkedő jelentőségű, a tökéletesen megfogalmazott és megszerkesztett álláshirdetés.
Legtöbb cégnek ezzel van problémája, úgy gondolják tudják hogyan kell megszólítani az érdeklődőket és felkelteni figyelmüket. Természetes, hogy mi ismerjük legjobban a saját cégünket, azonban rendkívül nehéz a “kívülállók”, a jelöltek fejével gondolkodni.
Amiről úgy gondoljuk, hogy cégünk vonzó tulajdonsága, az a jelölt számára ellenszenves lehet.
Érdemes tehát “külsős” szakemberekhez fordulni. Azonkívül, hogy objektíven látják át a folyamatokat, tapasztalatukkal garantálják a kifogástalan álláshirdetés megszerkesztését és az ideális munkatárs megtalálását. Ráadásul vállalatunk tudja végezni a dolgát, nem kell erőforrásainkat a munkaerőkeresésre pazarolnunk.