Tippek első kézből: 7 legfontosabb dolog – Így tartsd meg a legjobb IT-s szakembereidet!

Nem elég rátalálni, meg is kell tartani!

Ez szinte mindenre igaz, az új munkaerőre pedig kiváltképp. Nálatok is sikeresen betöltésre került egy fontos IT-s pozíció? Már letelt a próbaidő, az új munkatárs pedig nemcsak megfelel az elvárásoknak, de hatékony az együttműködés, sőt mi több: szinte már nélkülözhetetlenné vált? Egyszóval: minden a lehető legjobban alakult? Ilyen esetben természetesen nem is lehetnél elégedettebb, azonban szükséged lesz megelőző lépésekre is, hogy ez változatlan maradjon és elkerüld, hogy ismét új munkatárs után kelljen nézned.

egy férfi egy felmondó levelet tart a kezében

Ne gondolkodj, cselekedj!

Az IT-s szakemberek iránt óriási a kereslet, a jó szakemberek iránt meg még ennél is nagyobb! Mindig fennáll a veszélye annak, hogy lecsap a konkurencia és egy vonzóbb ajánlattal kecsegtet. Hogy ezt elkerüld, prevencióra lesz szükséged. Na de ez mit is takar?

Megkérdeztük az IT-szektor szakembereit, mik a legfontosabb szempontok, ami alapján úgy határoztak nem váltanak munkahelyet, a versenytársak többszöri ajánlattétele ellenére sem.

Mutatjuk a módszereket, amelyekkel Nálad marad a nélkülözhetetlen munkaerő!

1. “Nálunk ami nagyon működik, hogy megkérdezik merre fejlődnél tovább és az alapján kapsz melót” –

Fejlődés és előrelépés egymásból következik: nem meglepő, hogy az elsők között, mint motivátor az előrelépési és fejlődési lehetőség áll. Bizony érdemes hosszú távon fejlesztési programokban és tréningekben gondolkodni, hogy a munkavállalóval éreztessük, az elvégzett munkán túl a személyes fejlődésükre is odafigyelünk. Az sem lehet manapság kifogás, hogy a céged méretéből adódóan nem teheti meg, hogy kéthetente tréningeket tartson. Gondolj bele, a mai világban számos lehetőség áll rendelkezésre, hogy különböző szakmai oktatásokra küld szakembereidet, például ingyenes webináriumok, szakmai előadások és kerekasztal beszélgetések, regisztrációhoz kötött workshopok.

2. “Kiszámíthatóság, előre lefektetett pályamodell” –

Építs ki karrierlétrát, különböző szintekkel, határozz meg világos célokat: ha nincsenek célkitűzések, akkor alábbhagy az ambíció és a munkatársak sem tudják definiálni pontosan, hogyan és mit kéne tenniük, hogy elérjék a mérföldköveket és ennek eredményeképp úgy érezzék, mindig van tovább, hiszen a legjobb irány az előre.

egy nyíl ami lépcsőt formál, a munkavállaló ezen a lépcsőn halad felfelé

3. “A munkahelyi közösség nyilván fontos, ezért azt építik, ahogy lehet. Sokszor szerveznek téli-nyári programokat, együtt sportolunk az összes kollégával vagy csak beülünk társasozni valahová” –

bár ellentmondásos, természetesen a jó munkahelyi közösség nem (csak) az irodában épül: mondhatni a munkahelyi jólét kialakítása itt kezdődik. A csapatépítők, amellett hogy remek kikapcsolódást és lehetőséget nyújtanak a hétköznapokból való kitekintésre, elősegítik a csapat kohéziójának kiépítését. Erősítik a munkatársak együttműködési készségét, hiszen a jókedv és a közös élmények feloldják a társaságot és mindenki egy jó értelemben vett másik arcáról ismerszik meg. Ha már a szervezés fázisában növelnéd a csapatszellemet, vond be a kollégákat, kérj tőlük tippeket, javaslatokat, ötleteljetek együtt! Mindezek már előkészítik a csapatépítők elsődleges célját- az elköteleződést.

munkatársak jókedvűen pacsiznak egymással

4. “Rugalmasság munkaidő és hozzáállás szintjén is” –

szakemberek prioritását tekintve, a rugalmasság kritikus pont. Gondolnád, hogy a munkavállalók közel ⅓ része nyilatkozott úgy, hogy a távoli munkavégzés lehetőségét tekintve tolerálná akár az alacsonyabb fizetést is. Sok cégnél már bevett formula volt az otthoni munkavégzés lehetősége, azonban a járványidőszak általánossá tette a home office fogalmát. Még olyan cégeket is távoli munkavégzésre kényszerített, amelyek azelőtt 100%-os irodai jelenlétre voltak berendezkedve, így elősegítve a HO térnyerését. Ha a munkahelyen ,,elvárt” a túlóra akkor fontos, hogy ezt pénzben honoráljuk a munkavállalónak, de ha egy plusz szabadnapot szeretne a pénzbeli juttatás helyett, és le akarja csúsztatni a túlóráit, arra is igyekezzünk megadni a lehetőséget. Így azontúl, hogy a kollégák úgy érezhetik, beleszólásuk lehet időbeosztásuk felett, a rugalmas vezetői hozzáállás lehetővé teszi a munkavállalók számára, másrészt megkönnyíti a munka és a magánélet egyensúlyának fenntartását.

home office

5. “Jó munka honorálása és nem feltétlenül pénzzel” –

értékeld a munkavállalókat konstruktívan. Adj visszajelzést munkájuk értékével kapcsolatban. A kommunikáció szempontjából találd meg az arany középutat. Fontos, hogy ne ess át a ló túloldalára egyik irányba se: a túlzott dicséret ront hitelességeden, viszont ha csak a hiányosságokra térsz ki könnyen ellentétes hatást érsz el,ami hosszú távon presszionálja és bizalmatlanná teheti a kollégákat. Lényeges tehát, hogy te mint vezető éreztesd, hogy valóban fontosak és számítanak, és hidd el, a hozzáállás is pozitív irányba mozdul el.

6. “Nálunk az egészségünkre is figyelnek: magánbiztosítás, táplálkozási tanácsadás, orvosi vizsgálat az irodában.” –

béren kívüli juttatások átstrukturálása : Ha még nem tetted, itt az ideje, hogy újragondold a juttatási csomag tartalmát. Vedd fel a modern kor ütemét, és mérd fel, hogy cégednél milyen juttatások lennének a leginkább előnyben részesítve. Sok munkáltató kínál baleset-, nyugdíj- és egészségbiztosítást, emellett hasznos well-being elemnek tartja az említetteken kívül az étkezési támogatásokat, mentális tanácsadást, sportkártyát, masszázs és gyümölcsnapok bevezetését.

A doktornő megvizsgálja a munkavállalót

7. „Plusz pont a munkavállalók szemében” –

Segítsd meg a keresőképtelen munkatársakat – A jelenlegi hatályos jogszabályok szerint a munkáltató által fizethető táppénz mértéke a napi átlagkereset 60 százaléka, ami miatt a legtöbb munkavállaló még betegség esetén sem megy táppénzre, mert ez olyan mértékű bevételkiesést jelenthet, amely hatással lehet az ő és családja mindennapjaira is. Pláne akkor, ha nem egy megfázásról, hanem mondjuk egy komolyabb betegségről beszélünk. Viszont ma már ezzel kapcsolatban is köthetsz biztosítást, amely egyaránt fedezetet biztosít a balesetből, illetve a betegségből adódó keresőképtelenség esetében is. Cégvezetőként ez azért is lehet fontos számodra, mert a beteg alkalmazottak így nem járnak be dolgozni, tehát nem fertőzik meg a többi kollégát. Arról már nem is beszélve, hogy egy beteg munkavállaló képtelen a tudása maximumán teljesíteni, így nemcsak ő, de a céged is nagyobb kárát láthatja annak, ha a beteg vagy sérült dolgozók nem maradnak otthon a gyógyulási időszakban.

“A bér ami megfog, a juttatás ami megtart”-

nagy átalakulások, újítások, egyszóval változások előtt áll a piac, azonban biztos lehetsz benne: a jó fizetés manapság csupán a belépő szint szakembereid munkavállalói elégedettségéhez.

Mérd fel a piacot és ígérj aszerint!

Ügyfeleinknek ingyenes tanácsadást nyújtunk!

 

LÉPJ KAPCSOLATBA VELÜNK!

A kiválasztás sikere nem csak a megfelelő álláshirdetés megírásán múlik.

 

Kérj INGYENES tanácsadást!

 

Ne bízd a véletlenre!